ליברמן: "לא נצטרף לממשלה ללא השוויון בנטל והגיור"

    דוד לזר | צילום: ישראל ביתנו 2 Comment on ליברמן: "לא נצטרף לממשלה ללא השוויון בנטל והגיור"
    14:39
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on "התרגלנו לחיות בקרסולה בלתי נראית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ כינס הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים שבה הוא התייחס לפרשת השחיתות במפלגתו ולעקרונות 'ישראל ביתנו' לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

    בדבריו איים ליברמן כי "ראיתי פרסומים שהליכוד ובנט התחייבו לחרדים לבטל את חוק שוויון בנטל ושינוי ההחלטה של הגיור. אם אלה יהיו קווי הייסוד – לא נצטרף לממשלה".

    על החקירה נגד בכירי מפלגתו טען כי "ברור שזו החקירה הכי פוליטית בתולדות ישראל, שכל ייעודה לפגוע במערכת הבחירות. יש עשן בלי אש".

    ליברמן הציג את יוזמתו המדינית החדשה, שנועדה להעביר את אום אל פאחם לפלסטין בתמורה להשארת אריאל בגבולות ישראל: "לא יכול להיות שזועבי, שאומרת שחטיפת הנערים זו התנגדות לגיטימית, מסתובבת בראש מורם ומקבלת הגנה מהמדינה ורצה לכנסת, ומי שמגן על המדינה מסתתר. אין סיבה שנציגי ארגוני הטרור בכנסת לא יעברו לפלסטין, גם חנין זועבי, גם אחמד טיבי, גם הפלג הצפוני התנועה האסלאמית עם ראאד סלאח, אין סיבה שהם יישארו אזרחי ישראל".

    ליברמן אמר כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלה עם אף אחת מהמפלגות, אך הוא הציב תנאי סף להצטרפותו לכל קואליציה אפשרית. "הגיע הזמן נפסול כמה שפחות האחד את השני. מעולם לא התחייבתי לאף אחד, אני רוצה לראות קווי יסוד לממשלה הבאה", הוא אמר. "אם היא תלך למשא ומתן עם אבו מאזן – אין לנו מה לחפש שם. מצד שני, קיבעון מדיני לא תורם לנו אנחנו בעד יוזמה. חייבים לחסל את החמאס ולהיפטר מאבו מאזן. לדבר תכל'ס, בלי לגמגם".

    על הרצוג אמר כי "כל מה שהרצוג ולבני מציעים, כבר הציעו בקמפ דייויד לערפאת ולאבו מאזן באנאפוליס. בנט מציג מדינה דו לאומית קלאסית – להחיל ריבונות על יהודה ושומרון בלי זכות בחירה נותן הוכחות לשונאים שלנו שמחפשים נקודות אחיזה להכריז על אפרטהייד. אנחנו מציעים רעיון פרגמטי".

    על הרשימה הסופית של מפלגת העבודה אמר כי "ראיתי שמזרחי והבוגד המקצועי אלדד יניב לא ברשימה. גם במפלגת העבודה לא אוהבים את השטינקרים, וזה מצביע על כיוון בריא".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שוב פעם עוד פוליטקאי שמתרסק מדרדר לתהום ואומר רגע יש דרך להינצל בא נכה בחרדים וככה נשמור על כוחנו. לא נראה לי שיעבוד לו הפעם.
      מושחתים נמאסתם